fredag 28 september 2012

Tidig medelålder

Jag är i tidig medelålder har jag kommit underfund med. Gör mig inte ett dugg. Jag tillhör inte den fåniga skaran som inte tycker man frågar en "dam" om hennes ålder. Jag är 40 om 4 år o det bekommer mig inte. Fast jag känner mig inte just som 36 alltjämt. Jag är den jag är oavsett ålder. Ibland gammal kärring, gnällig o trotsig barnunge, men även medelålders osv. Alltså är jag mig själv! Men jag gillar att säga att jag är medelålders, även om det är tidig medelålder.

Tycker det är så skönt med helg nu. Minns inte när det kändes så här bra med helg senast. Gillar helger annars också, men denna helg ännu mer. Speciellt som jag inte mått så bra senaste tiden. Därför skönt att ha helg där inget är planerat. Jag gör som jag känner för, stannar hemma.

Har så ont i lederna nu. Det gör det extra bra att kunna vara hemma utan att behöva bege mig ut. Blir en tv- o datorhelg. Dessutom sovmorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar