lördag 29 september 2012

Depressionen har tillfälligt vunnit över mej...

Jag inser att jag är mitt i en depression. Mår inte bra o humöret pendlar. Ska börja med antidepressiv medicin i veckan, bara jag tar mej till apoteket o hämtar den nu när den äntligen finns inne. Men får bli måndag eller tisdag, för nu har jag tagit helg! Idag o imorrn är jag hemma o rår mig själv.

Hade sovmorgon idag o sov länge. Sen jag vaknade har jag bara varit o suttit i soffan o kollat på tv o suttit vid datorn. Så fortsätter kvällen. Ska äta också nu när maten är klar, kycklingfilé med pommes o cola till det. Har bara haft mys idag o inte allför nyttigt. Men denna helg tillåter jag mig det, speciellt idag. Hur morgondagen blir får visa sig, men ska tvätta lite o ta itu med disk. Vad mer som sker får morgondagen utvisa.

Jag tror att Tyson, hankatten, känner på sig att jag inte mår riktigt bra. För han har tillbringat större delen av dagen vid min sida i soffan. Det gör mig faktiskt gladare. Mina katter är verkligen medicin för själen. Han vet att jag alltid blir gladare med honom nära.

Denna helg är till för att samla kraft att ta itu med mitt mående. Jag ska lyckas även om det inte känns så just nu! Smaklig måltid på mig! Nu mat...

Den här killen är verkligen en go kille, min älsklingskille! Han är en riktig mattegris! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar