lördag 6 oktober 2012

Fame costs!

På 80-talet, även senare följde jag tv-serien Fame. Älskade serien. Har alltid haft en passion för dans o teater även om jag själv inte får ordentligt utlopp för det. Har även sett filmen. Filmen Dirty Dancing har jag sett hur många gånger som helst. Tappat räkningen för länge sen. Den tillhör favoriterna. Flashdance, Salsa o Lambada är några filmer jag också sett. Jag älskar att dansa även om jag inte är bra på det. Tyvärr är min vikt ett hinder idag. Annars skulle jag gärna dansa mera. Dans är förstås bra motion, men tror inte jag hör hemma på någon av danskurserna som finns i Nyköping. Är också en kostnadsfråga.

På tv älskar jag att se program som Let´s Dance. Får alltid favoriter bland dansarna. Min favorit är ändå Tony Irving i juryn. Som han får mig att skratta. Han har glimten i ögat. Därför extra roligt när han gjort uppträdanden här i stan.

Jag kommer fortsätta älska dans även i framtiden även om jag aldrig nånsin kommer känna mig välkommen på någon danskurs. Önskar jag kunde få chansen någon gång, men räcker med att titta på mig så avskräcks folk. Min vikt är ett hinder. :( Vill dansa, älskar att dansa, men tyvärr kommer det nog aldrig ske... Jag vill inte bli någon stor dansare, bara dansa som hobby o för att det är kul.

Gillar filmen jag ser just nu, Fame, nyinspelad 2009, på tv11. Fortsätter med den nu! God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar