torsdag 11 oktober 2012

Jag är inte normal!

Varit en mycket lång dag för mig. Vakna med början på migrän o trött efter att ha somnat sent. Dessutom upp tidigt o iväg på en dag med föreläsningar. Var psykiatrins dag idag. Var inte lätt med koncentrationen stundtals o tröttheten var enorm, dessutom migrän på det. Men klarade ändå av dagen. Efter några uträttade ärenden kom jag hem helt slut o en kropp som värkte.

Blev kattgos, lite glass o tv + dator. Har glömt bort alldeles att äta mat. Så det får bli snart. Bara nåt enkelt, korv med bröd o mjölk. Vet att det är sent. Men jag lever som jag gör o det är mitt liv. Har ett par saker att avklara innan jag ska sova. Men först fixa käk.

Jag har aldrig levt efter andras mallar, alltid gått min egen väg. Jag är inte typen som faller för grupptryck eller följer modet mm. Jag gör sånt som känns rätt för mig, inte för alla andra. För mig är det viktigast att trivas i mitt eget sällskap först o främst. Tur jag gör det.

Så länge jag kan minnas har jag varit nattuggla o avskytt att kliva upp på morgonen. Tror inte jag nånsin kommer bli en morgonpigg människa även om jag behöver bättre dygnsrytm. Om jag nånsin blir redo för ett jobb kommer det bli svårt för mig med tiderna. Att börja tidigt är inte för mig. Trivs inte med det. Vill leva mitt liv efter den mall som passar mig.

Att sträva efter det som ska vara "normalt" är inget för mig. Jag kan inte vara någon annan än mig själv. Vill vara mig själv o inte föreställa nån annan. Alltför många som gör som andra hela tiden. De gånger jag gör nåt som anses "normalt" är det för att jag vill göra det, inte för att andra gör så.

Bästa människorna är sig själva o lever efter sin egen mall hur den nu än ser ut. Individuella o unika människor är roligare att umgås med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar